Ezek az elfogadást igénylő cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelően jelenítsünk meg információkat, ajánlatokat és termékeket a webáruházunkban. A beállÍtás bármikor módosítható a bal alsó sarokban megjelenő "fogaskerék" ikonra kattintva.

Az alapbeállításban szereplő szigorúan szükséges cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen. További információ

Elfogadom

Szalon etikett

Pár gondolatban összegyűjtöttük a körmös-etikett néhány szabályát, melyekkel minden felkészült szakembernek tisztában kell lennie. Biztosan számodra is elsődleges, hogy jó viszonyt ápolj vendégeiddel, ismerd meg ennek alap pilléreit. Hiszen hogyan is várhatnál megbecsülést és korrekt hozzáállást vendégeidtől, ha Te sem a leírtak szerint fogadod őket?! Lássunk néhány alapfogalmat!

Igen, sajnos pályafutásod során biztosan bele fogsz futni problémás vendégekbe, azonban fontos, hogy ilyenkor is higgadt és udvarias maradj. Senkinek sem hiányzik, hogy egy félreértés, vagy sértődés miatt rossz híredet keltsék. Ez persze nem az jelenti, hogy el kell néznek vendégeid minden hibáját, mindössze annyit, hogy a stílus maga az ember és ezt fontos szem előtt tartanod minden esetben. Ennek fényében olvass tovább!

Minden vendég egyenlő: a szalonban fogadott vendégek között nem tehetsz különbséget, főleg ha egyszerre többen tartózkodnak a helyiségben. Még akkor sem, ha a barátnődről, vagy családtagodról van szó, mert a többi vendég nem fogja érteni miért viselkedsz vele másképp, ez pedig félreértést szülhet.

A “vendégnek mindig igaza van”: nem szabad vitába szállni, akkor sem ha nem értünk vele egyet. A tiszteletet meg kell adni minden esetben. Senki nem érezné jól magát egy olyan helyen, ahol vitatkoznak vele. Próbáld kulturáltan megbeszélni a problémát, amennyiben nem megy inkább hagyd rá, sokkal jobb fényben tűnsz majd fel, ha intelligensen oldod meg a kínos helyzetet. Ez igaz a mindennapi kérdésekre, de a szakmai témákban más a helyzet. Szakmai kérdésekben tanácsaid, javaslataid lehetnek és legyenek is! Nem a vendég dönti el, hogy milyen anyagból, milyen technikával, milyen szett kerül a körmeire. Elképzelései természetesen lehetnek, amelyekhez igazodnod kell, de szakmai kérdésekben nem mérvadó a vendég véleménye.

Tisztaság: az etiketthez tartozik az is, hogy egy körmös mennyire igényes a munkaterületére, hiszen ott fogadja a vendégeit, így máris kialakul egy kép rólad. Ugye Te sem szeretnéd, ha úgy emlékeznének rád, hogy kupiban, koszban ülsz és nem találsz semmit? Ha ezt betartod máris sokkal nagyobb bizalmat szavaznak Neked első látásra is. Asztalodat, eszközeidet mindig tartsd tisztán, használj tárolókat, rendszerezz!

Öltözék: ha már a rendnél és a tisztaságnál tartunk, mindenképp említést kell tennünk a megfelelő ruházatról is. Ma már a fehér munkaruhák mellett megjelentek a színesek is. Színes (akár fekete) munkaruhát is használhatsz, de ilyen esetben cseréld gyakrabban, mert a por jobban meg fog rajtuk látszani! Amennyiben “hivatalos” munkaruháról beszélünk, csakis a fehér jöhet szóba, de legalább egy fehér felső és egy kötény javasolt, hiszen elég sok port termelünk munka során, így annak nagy részétől meg tudunk szabadulni a védőruha levételekor.

Megvendégelés: ide soroljuk a vendégek vendégül látását. Bizonyára előfordult már, hogy kávéval, teával vagy üdítővel kínáltad vendégeid, hiszen az ott eltöltött idő is kellemesebben telik, ha valami jóízűt kortyolgatnak és az órájukat sem nézegetik, ami pedig Téged nyugtat meg. A kitöltött italt mindenképp olyan helyre tedd, ahol nem száll bele a por és nem borulhat ki! Élelmiszerrel ne kínáld őket, mivel az előkészített kezekkel már amúgy sem érinthet semmit, főként nem kekszet, ropit, egyéb rágcsálnivalót.

Amennyiben mindenre igyekszel odafigyelni, vendéged elégedett lesz szolgáltatásoddal, és minden bizonnyal újra szeretne majd Nálad szépülni. Ilyenkor felajánlhatsz máris egy következő időpontot, mert biztosabb, hogy lesz helye és jobban látod hogyan alakul a hónapod.

Ajánlatos úgynevezett vendégkártya használata, melyen feltüntetheted az alkalmazott anyagot, technikát esetleges allergiás megbetegedéseket, a felhasznált tipek méretét és az időpontok gyakoriságát. Ennek használatával könnyebben felkészülhetsz a vendég érkezésére, kikészítheted előre az anyagokat, pótlás esetén a megfelelő méretű tipet.

Classic Nails TIPP: függeszd ki az alábbi, vagy hasonló tájékoztatót a szalonodba, hogy vendégeid naprakészek legyenek igényeiddel, így csökkentve a konfliktus helyzetek gyakoriságát!

"Kedves Vendégeim!

A hosszú távon működőképes, kiegyensúlyozott munkakapcsolat érdekében kérlek, tartsd tiszteletben az alábbi kéréseimet:

1. Kérlek érkezz időben a megbeszélt időpontra! Egyeztessük időben a következő időpontot!
2. Kérlek moss kezet, mielőtt asztalomhoz ülsz, külön megköszönöm, ha körömkefét használsz hosszú körmök esetén.
3. Örülnék, ha lenne valami elképzelésed arról, hogy milyen körmöket szeretnél.
4. Kérlek jelezd, ha valamin módosítani szeretnél, biztosan meg tudjuk beszélni, de tudnod kell, hogy bizonyos elképzeléseket már nem áll módomban megvalósítani, ha későn szólsz!
5. Kérlek ne sürgess, szeretném Neked a legjobbat nyújtani, ez pedig esetenként időigényes lehet!
6. Kérlek ne gyere hozzám betegen, mert nem szeretnék betegség miatt kiesni a munkából!
7. Kérlek ne nyomkodd a telefonodat, ne telefonálgass az asztalomnál, mert így nem tudsz Rám figyelni, követni az utasításaimat, pedig sokat segítesz, ha megtisztelsz a figyelmeddel!
8. Kérlek ne egyél az asztalomnál!
9. Kérlek fizess kis címletekkel, amennyiben van rá lehetőséged!

Köszönöm, hogy időt szántál Rám és elolvastad!

Aláírás"

(A bejegyzés egyes részeihez forrásként szolgált: http://nailcommando.wordpress.com/alaplepesek/szalon-etikett/)

Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek