Az álom vendég: akivel sosincs semmi gond. Pontosan érkezik, időben bejelentkezik, tudja mit szeretne, figyelmes, jó társaság és még borravalót is hagy. Kis túlzással álom vele a munka, gyorsan eltelik az idő és már szinte sajnálod is, hogy elmegy. Ő az, akivel magánemberként is simán jóban lennél. Jól hangzik ugye? De senki sem tökéletes, Te sem, Én sem, a vendégeid sem. Olvass tovább!
A késős vendég: mindenkit összehoz az élet legalább egy késős vendéggel. Ha van egy kis szerencséd, akkor a késést "kidumáló" mesékkel is találkoztál már, amik akár még szórakoztatóak is lehetnek. Késsen keveset, vagy sokat, a probléma kardinális és mindenképpen foglalkoznod kell vele. Egy korábbi cikkünkben már írtunk a témában, pont azért mert elég fontos problémakörnek tartottuk, ezt ide kattintva tudod átfutni.
A harsány: sokat beszél, nevetgél, mindenről van véleménye, azt ki is fejti és nem röviden. A körmözést egyfajta kibeszélős, csajos programnak fogja fel, akár pszichológus helyett is hozzád jár. És tudod mit? Nincs ezzel semmi gond. Ha neki ehhez van kedve, akkor a Te feladatod annyi, hogy jó hallgatóság legyél. Nyilván van amikor semmi kedved valaki csacsogását hallgatni, de ez ne látszódjon rajtad! Szerencsés helyzetben Te is hasonlóan extrovertált személyiséggel rendelkezel, így könnyedén találod meg a közös hangot minden vendégeddel.
A félénk: az előző vendégtípus tökéletes ellentéte, akiből harapófogóval kell kihúzni mindent. Kezdeményezz beszélgetést, olyan kérdéseket tegyél fel, amelyekre talán kicsit bővebben is van kedve válaszolni. Azért zavarba ne hozd! Ha érzed rajta, hogy nem akar társalogni, akkor inkább hagyd rá. Segíts neki a választásban, légy vele nagyon kedves, türelmes, így éreztetheted vele, hogy nálad semmi oka a szorongásra, nyugodtan feloldódhat kicsit.
A megszokás rabja: aki mindig ugyan azt kéri. Már akkor tudod, hogy francia, vagy piros körmöket szeretne, mikor beírod az időpontját. Miért? Mert minden esetben azt kér. Nincs ezzel nagy baj, de számodra kicsit unalmas lehet a sokadig alkalom után. Próbáld meggyőzni apró, diszkrét díszítésekről, melyekkel minden szettet különlegessé tehetsz, de mégsem feltűnőek.
A döntésképtelen: amíg a többi vendéged legalább minimális elképzelésekkel érkezik, ő teljesen tanácstalanul ül munka asztalodhoz. Sokáig vacillál körömformák, színek, díszítők között és még akkor is okozhat meglepetések, amikor már úgy tűnik meghozta a végső döntést. Készülj Te ötletekkel! Ajánlj neki népszerű színeket, mintákat, adott esetben segíts neki a döntésben, de sose dönts helyette. Inkább érvelj és győzd meg!
Az extravagáns: akinek mindig újat kell mutatnod. Minden alkalommal a legújabb trendeknek megfelelő körmöket szeretne, új színeket és díszítő technikákat. Az ilyen vendég igazi kihívás, hiszen folyamatosan fejlődnöd kell ahhoz, hogy ki tudd szolgálni. Ez pedig - akárhogy nézzük- jó dolog, azt leszámítva, hogy néha bizony nagyon megszenvedhetsz egy- egy körömcsoda megalkotásával. Az ilyen vendégre mindig több időt számolj, ki tudja éppen mit talál ki.
Az izgága: mindig rohan valahova, nem tud megmaradni egy helyben, folyamatosan mocorog, kérdez, újra mocorog, ficánkol, Te pedig agyvérzést kapsz, hogy képtelen nyugton maradni, ennek következtében képtelen vagy egy egyenes vonalat meghúzni. Személyiségéből kifolyólag hajlamos siettetni is, hiszen utál tehetetlenül ülni egy körmös székben. Nincs mese, udvariasan rá kell szólni, hogy maradjon egy helyben különben nagyon "izgalmas" körmei lesznek - és itt az izgalmas alatt botrányosan pontatlant értünk-.
A depressziós: mindig szörnyű dolgok történnek vele, folyton elhagyják, rendszeresen maga alatt van, tőled pedig elvárja, hogy old meg a problémáit. Rosszabb napjain telesírja a körmös asztalodat. Lehetnek pozitív megnyilvánulásaid, vigasztalhatod, de be kell látni, hogy műkörmösként maximum szép körmökkel fogsz tudni segíteni a lelki állapotán és picit jobb kedvre deríteni.
Az okoskodó: "Az ott mi?", "Úgy marad?", "Ezen reszelsz még?", "Nem pont így gondoltam."... Ugye ismerős? Az ilyen szemfüles vendég minden apró hibát észrevesz és ki is kér magának. Simán beszól azért, ha a körmén máshogy mutat az adott szín, mint a palettán, rosszabb esetben még a reszelőt is elkéri, hogy ő maga alakítson az adott körömformán. Hogyan kezeld? Először is nyelj nagyot, majd biztosíts szakértelmedről és válaszolj kérdéseire, magyarázd el neki mit, miért csinálsz úgy ahogy. Szakszavakat is bedobhatsz, amiről fogalma nem lesz, ezzel is kijelölve a határokat és tisztázva az erőviszonyokat.
A lekezelő: hercegnő, aki téged, mint körmöst emberszámba sem vesz. Becsüccsen a székedbe, elmondja mit akar, majd a telefonjával kezd foglalkozni és láthatóan csak az érdekli, hogy mikor leszel már kész. Természetesen hibátlan munkát vár el, ha lehet minél jutányosabb áron, de a lényeg, hogy haladni tudjon és rohanhasson a szoliba, vagy a konditerembe. Legyen tartásod, engedd el azt, aki nem becsül meg!