Ezek az elfogadást igénylő cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelően jelenítsünk meg információkat, ajánlatokat és termékeket a webáruházunkban. A beállÍtás bármikor módosítható a bal alsó sarokban megjelenő "fogaskerék" ikonra kattintva.

Az alapbeállításban szereplő szigorúan szükséges cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen. További információ

Elfogadom

Marketing körmösöknek: hogyan építs vendégkört?

Műkörmös vendégkör építésről első sorban frissen végzett szakemberek esetén beszélünk, de nem ritka, hogy már régóta a szakmában dolgozó műkörmös dönt szalon-, szolgáltatáskör-, így vendégkör bővítés mellett. Most mindkét elképzeléshez szeretnénk segítséget, tippeket nyújtani!

Természetesen a frissen végzett műkörmösök kicsivel nehezebb helyzetben vannak, mint a "régi motorosok", hiszen ők nem rendelkeznek annyi tapasztalattal, szakmai múlttal, referencia munkával, mint a tapasztaltabb kollégáik. A saját- és a rokonok, barátnők körmeinek elkészítéséből nem igazán lehet megélni, így előbb- utóbb felmerül a kérdés, hogy "hogyan is építs ki egy stabil vendégkört, ami biztosítja a megélhetésedet?".

Szerencsére a mai modern technológiának köszönhetően számos lehetőség nyílik erre, melyek többsége teljesen ingyenes. Lássuk!

1. Facebook: készíts Facebook oldalt vállalkozásodhoz (munkáid és szolgáltatásaid népszerűsítéséhez, amennyiben még nincs saját vállalkozásod)! Egyszerűen létrehozható és ingyenes. Feltöltheted a munkáidról készült képeket, szolgáltatásaidat, árlistádat, leírást készíthetsz az oldaladhoz, megadhatod elérhetőségedet és egyéb fontos információkat oszthatsz meg. Ha elkészült az oldalad, akkor hívd fel rá ismerőseid figyelmét, oszd meg velük az oldaladon található tartalmakat! Arra is megkérdeted őket, hogy osszák tovább az oldaladat, ajánljanak ismerőseiknek, amennyiben tetszenek nekik a munkáid. Kevés jobb referencia van egy megbízható ajánlásnál! A Facebookon hirdethetsz is, ennek több módja van (fizetős és ingyenes):

1.1. Facebook hirdetések: készíthetsz Facebook hirdetést, vagy egyszerűen csak kiemelheted posztjaidat, hogy még több emberhez jussanak el a munkáid. Egy szépen elkészített körömről készült kép/ videó nagyon meggyőző tud lenni! Természetesen ezek fizetős megoldások, de a költségkeretet - kampány esetében- Te határozhatod meg és bejegyzés kiemelés során is beállíthatod, hogy mennyit szeretnél rászánni.

1.2. Facebook csoportok: különböző, releváns Facebook csoportokban is hirdethetsz, méghozzá teljesen ingyenesen. Mielőtt azonban reklámozni kezdenéd munkáidat, szolgáltatásaidat, tájékozódj a csoport szabályzatról! Vannak csoportok, melyekben nem megengedett a promóció. Keress olyan csoportot, amelyben sok hölgy található, ilyen lehet egy egyszerű adok- veszek témájú csoport is. De kereshetsz specifikusabban, például "milyen legyen a körmöm" típusú csoportokat, ahol rengetek potenciális vendégre lelhetsz, műköröm imádókról lévén szó.

1.3. Saját Facebook oldaladon: hirdethetsz a saját, vállalkozásodnak létrehozott Facebook oldaladon is. Ennek kiváló módja, ha játékra invitálod a résztvevőket, majd kisorsolsz köztük például egy ajándék gél lakkozást. Mielőtt játékot hirdetsz, tájékozódj a Facebook játék szabályzatról! Nem kérheted meg a bejegyzésekben az embereket arra, hogy a játékban való részvételhez: lájkolják az oldaladat, osszák meg a bejegyzést, vagy jelöljék be magukat a képen, amit posztolsz. Ezeket a szabályokat érdemes figyelembe venni, egyéb esetben a Facebook gyorsan letiltja a játékodat. Amit kérhetsz: likeolják a posztodat, írjanak kommentet a posztod alá, kommentben jelöljenek meg valakit (például, akinek szívesen felajánlanák az ajándékot). Sorsolást pedig legegyszerűbben ide kattintva tudsz lebonyolítani.

2. Instagram: első sorban képek megosztására szolgál, a Facebookhoz hasonló közösségi portál. Amíg Facebookon szinte bárkit megtalálsz, az Instagramon jellemzően a fiatalabb korosztály lelhető fel. Így ha 18-25 közötti a célcsoportod nagy része, akkor mindenképpen érdemes Instagram profilt generálnod a vállalkozásod számára.

Itt még felsorolhatnánk kismillió felületet, közösségi oldalt, de ez a két legnagyobb, ahol érdemes jelen lenni. Lássunk mivel keltheted még fel a leendő vendégeid érdeklődését!

Készíttethetsz saját weboldalt is, amely egy drága és kezdőként nem feltétlenül szükséges módja a vendégkör építésnek. Ameddig nincs saját szalonod, nem érdemes ilyesmivel foglalkozni. Más a helyzet, ha már rendelkezel szalonnal, ilyenkor megéri saját weboldalt is létrehozni, amely a vállalkozásod adataid, a szolgáltatásaidat, árlistádat és munkáidat tartalmazza. Esetleg időpont foglalási lehetőség is található rajta. Fontos azonban, hogy önmagában az, hogy rendelkezel weboldallal, még nem jelent semmit, nem fognak könnyebben megtalálni. Keresőoptimalizálás és hirdetések nélkül tű a szénakazalban. Így mindenképpen javasoljuk, hogy légy jelen a korábbiakban felsorolt felületeken (is). Ha már meglévő vállalkozásodat szeretnéd fejleszteni, szolgáltatásaid körét bővíteni, így több vendégre tenni szert, akkor viszont ajánljuk a saját weboldal készítését. Egy profin elkészített weboldal bizalmat ébreszthet az érdeklődőkben! Ingyenes weboldalt is létrehozhatsz, de nyilván ezek az ingyenes megoldások egyszerűbbek, nem személyre szabottak. Saját weboldalt ingyenesen például ide kattintva hozhatsz létre (egy kevés angol nyelvismeret szükséges hozzá).

Nyitási akció: akár szalonban helyezkedtél el, akár szalont nyitsz, akár csak otthon kezded a munkavégzést (vállalkozói keretek között), nyitási akciókkal nem hibázhatsz. Kedveskedhetsz a potenciális vendégeidnek százalékos kedvezményekkel, de akár egy-, vagy több alkalomra szóló árkedvezménnyel is. Itt azért fontos hozzátennünk, hogy nem jó ötlet, ha árban nagyon sokat engedsz nyitáskor. Egyrészt a vendég nem lesz vidám, mikor meglátja a tényleges (akció utáni) árlistádat. Ha jelentős a különbség, akkor hamar elpártolhat tőled. Ha nagyon olcsón kínálod szolgáltatásaidat nyitási akció keretében, akkor megvan a veszélye annak is, hogy olyanok találnak meg, akiket csak és kizárólag az akció érdekel és a rendes árlistád ismeretében eszük ágában sincs hozzád járni. Nem utolsó sorban pedig felbőszítheted a konkurenciát is, ami szintén nem szerencsés. Kedveskedhetsz a környéken (pl.: ugyanazon épületben) lakóknak egyedi árakkal is, nekik akár hosszabb távon is.

Kupon: a kuponokat mindenki szereti és a lehetőségek tárháza kimeríthetetlen. Adhatsz az új vendégeidnek a következő alkalomra kedvezményt biztosító kupont, kötheted a kuponozást valamilyen alkalomhoz (pl.: ünnepnap), adhatod kollégáidnak (pl.: fodrász, kozmetikus kollégának), hogy osztogassák a vendégeik között, hátha valaki szép körmökre is vágyna. Kérheted a már meglévő vendégeidet is a szalonod/ szolgáltatásaid népszerűsítésére, például így: "Hozd el egy barátnődet és mindkettőtöknek x %, vagy x összeg kedvezményt biztosítok!". Kuponozásnál a szabály: legyen átgondolt a koncepció, legyen lejárati dátuma és lehetőleg ne legyen gagyi a kupon megjelenése!

Bérletek, csomag ajánlatok: hozz létre néhány alkalmas bérleteket, például: 3-5 alkalmas gél lakk bérletet, amelyre kedvezményt tudsz biztosítani. Lehetőleg ne kösd le a vendéget túl sok alkalomra: minél hosszabb időtartamú a kupon (pl.: 10-20 alkalmas), annál drágább lesz és annál nagyobb kötöttséget is jelent, így kevésbé lesz hajlandó előre, egy összegben kifizetni azt, elkötelezni magát. Csomag ajánlatokat is létrehozhatsz, melyekben szolgáltatásaidat kapcsolod össze, például: kézmasszázs, műköröm, pedikűr. Ilyen esetben adhatsz minden szolgáltatás árából 5-10% kedvezményt.

Ajándékok: mindenki örül, ha kap valamit ingyen. Ez lehet szolgáltatás (pl.: ingyenes kézmasszázs a kezelés végén, apró ajándék díszítés a körmeire), vagy tárgy (pl.: csokitojás Húsvétkor, Karácsonyfadísz ünnepekkor). Így éreztetheted vendégeiddel, hogy fontosak számodra, erősítheted bennük a kötődést.

Szolgáltatási köröd bővítése: a konkurenciát nem azzal tudod megelőzni, hogy árversenybe kezdesz. Ezzel csak annyit értek el (feltéve, ha a másik fél is beszáll), hogy lefelé nyomjátok az árakat, olcsón dolgoztok, keveset kerestek, de legalább jó sokat dolgoztok. Ugye, hogy nem éri meg?! Felmerül a kérdés, hogy akkor mivel tudod "legyűrni" a konkurenciád. Legyél jobb nála! Kínálj többet a vendégeidnek! Nagyobb színválasztékot, többféle technikát, kreatívabb díszítést és még sorolhatnánk. A műkörmös szakemberré válás az OKJ elvégzésével nem fejeződik be, ott kezdődik. Így fontos az alázatos gyakorlás és a rendszeres továbbképzés, önfejlesztés. Ezek nélkül sosem leszel igazán sikeres. Bővítheted a már meglévő szolgáltatásaidat, például különböző kéz- és lábápoló kezelésekkel, vagy a legújabb díszítő technikákkal. De belevághatsz valami újba is, például ha eddig csak kézápolással foglalkoztál, akkor kitanulhatod a pedikűrözést. Gyógypedikűrre például mindig van kereslet, a kínálati oldal viszont nem mindig tudja kielégíteni azt. De akár henna készítő, vagy pillás tanfolyamot is elvégezhetsz, ha igazán sokoldalú szeretnél lenni.

Reméljük, hogy pár tanácsot Te is hasznosnak találtál és a jövőben alkalmazni is fogod majd őket! Sok sikert! :)

Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek