Ezek az elfogadást igénylő cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelően jelenítsünk meg információkat, ajánlatokat és termékeket a webáruházunkban. A beállÍtás bármikor módosítható a bal alsó sarokban megjelenő "fogaskerék" ikonra kattintva.

Az alapbeállításban szereplő szigorúan szükséges cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen. További információ

Elfogadom

Áremelés a műkörmös szakmában

Kínos téma az áremelés, de nem árt róla beszélnünk, főleg ha aktuálissá vált körmös vállalkozásod életében. A munkavégzésnek természetesen vannak költségei, ilyen például a vállalkozás költsége, az anyagköltség, a bérleti díj, a továbbképzéseid díja. Ezeket a költségeket ki kell termelned és akkor még csak nullán vagy, nincs profitod. Márpedig az is cél, hogy minél több pénzt keress. A költségek évről évre növekednek, így előbb-utóbb kénytelen leszel az árlistádon is alakítani. De hogyan?

Előkészítése, kommunikálása

Alapvető az áremelés vendégek felé történő kommunikálása. Lássunk pár tanácsot ezzel kapcsolatban:

- időben szólj az árváltozásról, ne érje meglepésként a vendégedet! Nincs annál kellemetlenebb, mikor a vendég csak akkor értesül az új árakról, mikor már kész a friss szett köröm. Ideális esetben a vendég legkésőbb a következő időpontja megbeszélésekor értesül az áremelésről és az új árakról.
- készítsd igényes, jól átlátható árlistát, melyet elektronikus formában és kinyomtatva is a vendégek rendelkezésére tudsz bocsátani. Személyesen a legelegánsabb az új árak tisztázása, de elöljáróban megteheted azt is, hogy valamelyik (lehetőleg céges, nem személyes) közösségi oldaladon közzé teszel egy rövid tájékoztatót az árváltozással kapcsolatban. Ennél sokkal udvariasabb, ha minden érintettet egyesével értesítesz akár üzenet, telefonhívás útján, de személyesen is beszéljétek meg mindenképpen.

Időzítése

Áremelés sosem történik jó időpontban a fogyasztó - esetünkben vendégek- szempontjából, mégis fontos a megfelelő időpont kiválasztása és jelen esetben az év megfelelő szakaszáról lesz jó. Minden évben vannak olyan időszakok, melyek anyagilag megterhelőek a családoknak. Ilyen a karácsony, húsvét, iskolakezdés. A január sem szerencsés, még akkor sem, ha a legtöbb cég ilyenkor emel árat. Hidd el, vendégeid ilyenkor a leginkább árérzékenyek! Illendő az év előbb említett szakaszait elkerülni áremelés szempontjából. De akkor mégis mikor célszerű? Februárban, tavasszal, nyár előtt!

Idősávot tekintve két fajta áremelési módszer létezik:

1. Konkrét időponthoz kötött: egy megadott időponttól érvényes. Pl. "Az árlista 2017.06.28-tól érvényes." Ez nem az jelenti, hogy nem kell időben bejelenteni, vagy a korábban említett elveket betartani. Viszont a megadott időpont után már mindenkivel az új árlista szerint számolsz el.

2. Fokozatosan felépülő: vendégről-vendégre haladva bevezetett áremelés. Eszerint minden vendéggel egyesével, személyesen közlöd az áremelés tényét és mutatod be nekik az árlistát, amely a következő alkalomtól (a következő, előre egyeztetett időpontjától) lesz érvényes.

Mértéke

Elérkeztünk a legkínosabb részhez. Az áremelés nem szabad drasztikusan véghezvinni, így tehát ne emelj egyszerre nagyon sokat a szolgáltatásaid árán, mert egész biztosan sok vendéget el fogsz vele veszíteni, amit az áremeléssel elért plusz bevétel sem feltétlen fog kompenzálni. (Egyébként az áremelés drasztikusabb fajtája a vendégek szelektálására jó, így ha csökkenteni szeretnéd vendégeid számát, akkor élhetsz a lehetőséggel.) Sokkal könnyebben fogadják el az áremelést, ha az a korábbi ártól csak kis mértékben térsz el. Nem árt azt is figyelembe venned, hogy milyen környezetben dolgozol. Egy belvárosi elit szalonban könnyebb magas árakon dolgozni, hiszen már a környezetet is hajlandóak megfizetni. Ne árazd túl magad! Természetesen szakképzettséged sem utolsó szempont. Érdemes rendszeresen továbbképzésekre járni, hogy mindig a legújabb technikákkal készülhess vendégeidnek. A szakképzettségnek viszont ára van, ne szégyellj szaktudásodnak megfelelő árakat szabni, kezdőként viszont ne árazd magad a profikhoz.

Gyakorisága

Évente egy alkalommal többször nem érdemes árat emelni. Akkor már inkább emelj egyszer, kicsivel többet. A gyakori áremeléseknek biztosan nem lesz jó visszhangja.

"De miért?" kérdés

Ebbe a kérdésbe biztosan bele fogsz futni. Ne magyarázkodj, de ne légy lekezelő sem, viszont egy ésszerű indokkal kénytelen leszel előállni! De miért is emelsz árat? Többet szeretnél keresni. Na ezt ebben a  formában nem igazán lehet közölni, finomítsuk:

1. Alapanyag, bérleti díj áremelkedés: magyarázd el a kérdezőnek, hogy bizony komoly költségekkel jár a munkád. Már az alapanyagok sem olcsók, a vállalkozásod költségeiről nem is beszélve. Bérleti díjat (egy szalonért, vagy székért), rezsit fizetsz és ezek a költségek sajnos évről- évre emelkednek.

2. Szakmai fejlődésed érdekében tanfolyamokra jársz. Ez pedig nem kevés pénz. Próbálsz folyamatosan fejlődni a vendégeid érdekében, ennek viszont ára van.

3. A szaktudásodat, szakmai fejlődésedet figyelembe véve úgy érzed, hogy az általad készített munka ennyit és ennyit ér.

4. Régóta nem emeltél már árat, most jött el az ideje.

Következménye

Veszíthetsz e vendégeket? Igen. Biztosan lesz olyan vendég, akivel lehetsz bármilyen udvarias, tálalhatod az áremelést bármennyire körültekintően, váltani fog. Az ilyet jobb ha hagyod menni és nem idegeskedsz rajta. Az áremelést által generált plusz bevétel kompenzálni fogja. Ha jól alakítod az áremelési stratégiádat, akkor még kevesebb vendéggel is jobban fogsz keresni. Stabil és megbízható vendégkör esetén alig, vagy egyáltalán nem lesz olyan vendég, aki elhagy emiatt. Ezen kívül mi fog történni? Egyszerűbb lesz kitermelned a költségeidet és több profitot termelsz majd.

Sok sikert! ;)

Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek